4 zdravá jídla, kterým neodolá žádné dítě (od 10. měsíce) a jsou hotová už za 10 minut |část 1.|

Zjistila jsem, že někdy stačí málo, aby si děti naplnily bříška a byly spokojené. Vytipovala jsem několik jídel, které mám hotové raz dva a prcek si na nich pochutná už cca od 10. měsíce (v případě, že praktikujete metodu BLW a už zvládá pinzetový úchop). Zkuste je zařadit do svého jídelníčku a dejte vědět, jestli fungují i u vás.

Jedná se v podstatě o základní suroviny, jen povařené nebo ochucené podle toho, jak to máme rádi nebo co je zrovna po ruce. Tipy jsou vhodné pro ty, kdo vaření neřeší i pro zaryté příznivce zdravé stravy. Mám jich v zásobě ještě několik, proto je toto 1. část této „rychlovkové“ série.

1. Těstoviny jinak

Musím se přiznat, že já jsem nikdy nebyla velký fanda těstovin. Získaly si mě až v poslední době díky rychlé přípravě a taky díky tomu, že chutnají synovi. Já nechci vařit pro každého zvlášť, a tak jsem se naučila i já těstoviny si vychutnat. Je to snadné, protože je jich teď tolik na výběr.

Dnes můžete koupit těstoviny kukuřičné, pohankové, z červené čočky, s červenou řepou, žitné, ječné, rýžové s cizrnou nebo amarantem, špaldové nebo dokonce s kopřivou. Pokud pšeničné nemůžete kvůli alergii nebo intoleranci, určitě vyzkoušejte jinou variantu bez lepku a vajec. Nám moc chutnají. A navíc je zábava vybírat si, které si dáme zrovna dnes.

Všimla jsem si, že některé děti jsou zvyklé na 2-3 tvary těstovin. Když má těstovina (na návštěvě nebo v restauraci) jiný tvar, tak to podle dítěte těstoviny prostě nejsou a nechce je jíst. Na to mám snadný recept, nabízím i doma všechny dostupné velikosti i tvary těstovin. Vypadá to prostě pokaždé jako jiné jídlo. A taky dávám synovi vybrat, jaký tvar zrovna chce a taky si je rád střídá.

Pokud opravdu nestíhám, neřeším to a servíruji je jen omaštěné olivovým olejem. Nelepí se, krásně kloužou do pusy a jsou chutnější než suché. Někdy k nim přidám pesto nebo omáčku, když mám zrovna nějakou po ruce. Dá se udělat rychlo-omáčka z rozmixované nebo vidličkou rozmačkané pečené zeleniny (např. z dýně). Nebo je přeliji vývarem. Hodí se mít vždycky nějaký v mrazáku nebo se dá za asi 15 minut uvařit rychlý zeleninový vývar do kterého pak těstoviny ponořím. A je hotovo.

2. Hranolky! Cože?

Zajímavá dětská stravovací obsese. Hranolky. Kde se to vzalo? A já si říkám, když to chtějí, tak proč jim to nedopřát. Ale zdravě, jak jinak. Bramborové hranolky pečené v troubě jsou výborné. Skvělé jako hlavní jídlo s nějakým dipem nebo jako příloha.

Pro nejmenší je ideální péct je bez tuku. Já pro dvouleté dítě lehce pokapu olejem a většinou ani nesolím. Důležité je mít je do čeho to namáčet, to je totiž ta nejlepší věc nejen na hranolcích. „Máčet, máčet!“ Když nemám zrovna připravený žádný dip, namáčíme do veganské majonézy. Chutná nám domácí i kupovaná. Rádi si z ní děláme různé varianty jako sweet chilli, citronovou nebo zázvorovou. Zkuste to taky.

Doba pečení se liší podle tloušťky hranolek. Většinou jsou hotové do 30 minut. A samozřejmě je třeba počítat s časem krájení. Já brambory na hranolky neloupu.

Hranolky sem vlastně nepatří, protože název článku říká do 10 minut, ale nemohla jsem je vynechat. Berte to tak, že krájíte 10 minut a pak už se to dělá samo. Takže vlastně 10 minut vaší práce a pak čekání. Snad mi to odpustíte.

Když už se pustíte do tak náročné kulinářské akce, jako je krájení brambor na hranolky. Není nic jednoduššího, než k nim přihodit i jinou zeleninu. Já ráda kombinuji brambory s batáty a topinambury. Je to příjemná změna.

3. Čerstvá zelenina s dipem

Když už jsme byli u těch dipů a namáčení, tak k namáčení je skvělá syrová zelenina. Nakrájím a jíme. Nejoblíbenější je mrkev a okurka, ale skvělý je i květák, rajče, ředkvičky, kedlubna, vodnice, paprika, cukrový hrášek nebo řapíkatý celer. Ano lepší výběr je v létě, ale třeba mrkev je dostupná po celý rok.

4. Hrášku není nikdy dost

Hrášek je nejlepší pomocník, když chci mít jídlo hotové za 3 minuty. S mraženým hráškem je to možné. Jídlo ve tvaru kuliček je fascinující, a navíc moc dobře chutná. Vytáhnu z mrazáku (hrášek je jediná zelenina, kterou moc ráda používám mraženou) a 2 minuty povařím ve vodě nebo na sucho na pánvi (voda se uvolní z hrášku, jak byl zmražený). Když mám zbytek rýže od oběda nebo z předešlého dne, tak se cítím jako superhrdinka. Protože za 2 minuty mám hotový hrášek, za 1 minutu prohřátou rýži a když mám i nějakou usmaženou cibulku navíc, tak to je prostě výhra! 3 minuty a falešné hráškové rizoto je na stole!

Jak to máte vy?

Máte nějaká zaručená jídla, která sní vaše dítě kdykoliv? Napište mi je do komentářů, ráda se budu inspirovat.

Překvapili vás některé mé tipy? Šokuje vás, že tyto jídla servíruji dítěti už od 10. měsíce? To jste možná ještě neslyšeli o metodě BLW, díky které se dítě už od 6. měsíce nají samo tak, že se mu podávají potraviny vcelku do ruky. Žádné kaše a mixovaná zelenina jako první jídla. Pěkně opravdové jídlo hned od začátku. Vše v režii dítěte.

"Dala jsem synovi svobodu (nejen) v jídle a do života nám vstoupila čistá radost. Ukazuji maminkám, že to jde i jinak, než "se to dělá". Podporuji je na jejich cestě ke zdravému jídlu, zdraví celé rodiny a každodennímu štěstí. Chcete si přečíst celý můj příběh? Zjistila jsem o jídle pro děti opravdu mnoho a nechci si to nechat jen pro sebe. Mám pro vás ZDARMA eBook "PŘÍKRMY jinak", který vás provede prvními týdny zavádění jídla krok za krokem. Když chcete vědět jak jídlo pro prcka připravit a mít v kapse obrovské množství receptů pro sebe i pro děťátko, mohly by vás zajímat eBooky "Prcku, najez se sám". Raději se potkáváte osobně, pak se sejdeme na jednom z mých kurzů.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů